گزارشهای تصویری

گزارش تصویری: دومین نشست مشورتی شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور گزارش تصویری:جلسه نهم بهمن ماه هیئت مدیره انجمن علمی بهداشت محیط مصوبات جلسه دی ماه هیئت مدیره انجمن علمی بهداشت محیط ایران گالری تصاویر اولین همایش بین المللی و نوزدهمین همایش ملی بهداشت محیط گزارش تصویری:جلسه مشورتی مدیران گروه بهداشت محیط سراسر کشور گزارش تصویری: روز جهانی بهداشت محیط و هشتمین جشنوراه بهداشت محیط


دریافت فایل



حمایت شوندگان





به سایت امتیاز دهید:

فصل اول : کليات;  ماده 1 ) باستناد مصوبه دويست وشصت و دومين  جلسه مورخ 7/8/70 شورايعالی انقلاب فرهنگی و آئين نامه مربوط به آن , انجمن علمی بهداشت محيط ايران , براساس مواد آتی تشکيل می گردد، که در سطور بعد بطور خلاصه « انجمن» ناميده می شود.ماده 2) انجمن صرفاً در زمينه های علمی, تحقيقاتی , تخصصی و فنی مربوط فعاليت می نمايد و اعضای آن بنام انجمن حق فعاليت سياسی يا وابستگی به دستجات و احزاب سياسی را ندارند.

ماده 3 ) انجمن غيرانتفاعی بوده و از تاريخ تصويب کميسيون موضوع ماده 4 مصوبه دويست و شصت و دومين جلسه شورايعالی انقلاب فرهنگی و ثبت در اداره ثبت شرکت ها دارای شخصيت حقوقی است و رئيس هيات مديره آن نماينده قانونی انجمن می باشد

ماده 4) مرکز انجمن در تهران است و شعب آن می تواند در هر منطقه از کشور تشکيل شود.
ماده 5) انجمن دارای تابعيت ايرانی است.
ماده 6) انجمن از تاريخ تصويب اين اساسنامه برای مدت نامحدود تشکيل می شود و ملزم به رعايت قوانين جمهوری اسلامی ايران است.

فصل دوم : شرح وظايف و اهداف
ماده 7 ) به منظور نيل به اهداف مذکور در ماده 2 اساسنامه انجمن, اقدامات و فعاليتهای زير را بعمل خواهد آورد.
1-7) ايجاد ارتباط علمی, فنی , تحقيقاتی , آموزشی و تبادل نظر بين محققان , متخصصان و ساير کارشناسانی که بنحوی با شاخه های گوناگون بهداشت محيط سروکار دارند.
2-7) همکاری با وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی و دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی در برنامه ريزی امور آموزشی , پژوهشی و برگزاری گردهمائی ها وبازآموزی.
3-7) ارزيابی وبازنگری برنامه های آموزشی , پژوهشی و ارائه پيشنهادهای لازم در مسائل مذکور.
4-7) ارائه خدمات آموزشی , علمی , پژوهشی و فنی.
5-7) ترغيب و تشويق دانشمندان , پژوهشگران و دانشجويان در پيشبرد فعاليتهای علمی پژوهشی و آموزشی.
6-7) تهيه و تدوين و انتشار نشريات علمی, آموزشی و برگزاری گردهمائی های بازآموزی آموزشی و پژوهشی درسطوح داخلی و خارجی با رعايت قوانين و مقررات  جاری کشور.

فصل سوم : عضويت
ماده 8 ) عضويت در انجمن به طرق زير می باشد :
1-8) عضويت پيوسته : هيات موسس انجمن و کليه افرادی که حداقل دارای درجه کارشناسی در يکی از رشته های بهداشت محيط و يا رشته های وابسته باشند می توانند طبق ضوابط مذکور دراين اساسنامه به عضويت انجمن درآيند.

2-8) عضويت وابسته : افرادی که حائز شرايط زير باشند می توانند به عضويت وابسته انجمن درآيند.
 کليه کسانی که دارای درجه کارشناسی در يکی از رشته های ذيربط با حداقل 3 سال فعاليت آموزشی و يا پژوهشی اجرايی باشند و کليه افرادی که دارای درجه کارشناسی هستند.

3-8) عضويت افتخاری : شخصيت های ايرانی و خارجی که مقام علمی , فرهنگی و اجتماعی آنان حائز اهميت خاص باشد و يا در پيشبرد اهداف انجمن کمک های موثر و ارزنده ای نموده باشند می توانند به عضويت افتخاری پذيرفته شوند.

         تبصره 1 : اعضای وابسته می توانند با احراز شرايط و تصويب هيات مديره به عضويت پيوست برگزيده شوند.
         تبصره 2 : اعضای پيوسته انجمن بايستی شرايط هيات موسس و هيات مديره مذکور در ماده 7 آئين نامه نحوه تشکيل و شرح وظايف کميسيون موضوع ماده 4 مصوبه دويست و شصت و دومين جلسه شورايعالی انقلاب فرهنگی را دارا باشند.

ماده 9 )  هريک از اعضای انجمن سالانه مبلغی را که ميزان آن توسط هيات مديره تعيين و به تصويب مجمع عمومی خواهد رسيد به عنوان حق عضويت پرداخت خواهد کرد.
تبصره : پرداخت حق عضويت هيچگونه حق و ادعايی را نسبت به دارائی انجمن برای عضو ايجاد نخواهد کرد.
ماده 10) عضويت در انجمن در يکی از موارد زير خاتمه می يابد :

1-10) استعفای کتبی عضو
2-10) عدم پرداخت حق عضويت سالانه در مهلتی که هيات مديره تعيين می نمايد.
3-10) زوال يکی از شرايط عضويت و نيز محکوميت قطعی در هياتهای بدوی و عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی به محروميت موقت يا دائم از اشتغال به حرف پزشکی .
تبصره 1 : مدت تعليق عضويت معادل مدت محروميت از اشتغال به حرف پزشکی است.
تبصره 2 :  تصميم نهايی راجع به عدم پذيرش و نيز خاتمه عضويت پس از اطلاع و تاييد هيات نظارت بر عملکرد انجمن ها موضوع بند 7 ماده 13 آئين نامه با هيات مديره خواهد بود.

فصل چهارم : ارکان انجمن

ماده 11 ) انجمن دارای ارکان زير است  :
1-11) مجمع عمومی
2-11) هيات مديره
3-11) بازرس

الف ) مجمع عمومی :
ماده 12 ) مجموع عمومی از گردهمائي اعضاء پيوسته انجمن به دو صورت زير تشکيل می گردد :
1-12) مجمع عمومی عادی که هرسال يکبار تشکيل می شود و به امور جاری انجمن رسيدگی   می کند و نيز می تواند از جهت نوبت حسب ضرورت بطور فوق العاده تشکيل شود.
2-12) مجمع عمومی فوق العاده که در مواقع ضروری برای انجام اصلاحات لازم در اساسنامه و يا اتخاذ تصميم در خصوص انحلال انجمن تشکيل می شود و نتيجه تصميمات آن درخصوص اصلاح و تغيير اساسنامه پس از تصويب کميسيون موضوع ماده 4 مصوبه دويست و شصت و دومين جلسه 7/8/70 شورايعالی انقلاب فرهنگی قابل اجرا خواهد بود. مجامع عمومی به دعوت هيات مديره يا بازرس يا 5/1 از اعضاء پيوسته تشکيل می گردد.

تبصره 1 : جلسات مجمع عمومی عادی و فوق العاده هريک با حضور حداقل نصف به علاوه يک اعضاء رسميت می يابد و تصميمات با اکثريت آراء خواهد بود.
تبصره 2 : مجامع عمومی در اولين جلسه خود يک نفر را از بين اعضاء به عنوان رئيس مجمع و دو نفر را بعنوان منشی انتخاب می نمايد. جلسات مجمع عمومی عادی و فوق العاده با ذکر تاريخ و محل تشکيل و دستور جلسه يکماه قبل از تشکيل مجمع از طريق انتشار آگهی در روزنامه و يا عنداللزوم دعوت کتبی به اطلاع اعضاء خواهد رسيد.
تبصره 3 : چنانچه حد نصاب لازم برای تشکيل جلسات مجمع عمومی عادی و فوق العاده بدست نيامد به فاصله يک ماه از تاريخ جلسه اوليه, نسبت به دعوت مجدد به همان نحو با ذکر نتيجه دعوت قبلی اقدام می شود در اين صورت مجمع با هرتعداد از اعضاء حاضر تشکيل خواهد شد.

ماده 13 ) وظايف مجمع عمومی عادی به شرح زير می باشد :
1-13) استماع گزارش هيات مديره و بازرس و رسيدگی و اتخاذ تصميم نسبت به گزارش فعاليتهای سالانه انجمن
2-13) اتخاذ تصميم نسبت به ترازنامه و بودجه انجمن و ميزان حق عضويت
3-13) انتخاب و يا عزل اعضاء هيات مديره
4-13) انتخاب يک نفر از اعضاء بعنوان بازرس اصلی و يک نفر علی البدل
5-13) تصويب کليه آئين نامه ها و ضوابط اجرائی مورد لزوم برای پيشبرد امور انجمن به پيشنهاد هيات مديره
6-13) تعيين روزنامه کثيرالانتشار برای انتشارآگهی های انجمن

تبصره : در کليه جلسات مجامع عمومی نماينده مذکور در تبصره 1 ماده 10 آئين نامه نحوه تشکيل و شرح وظايف کميسيون موضوع ماده 4 مصوبه دويست و شصت و دومين جلسه مورخ 7/8/70 شورايعالی انقلاب فرهنگی جهت حضور در جلسه دعوت خواهد شد. درصورت عدم حضور نماينده کميسيون  جلسه رسميت نخواهد يافت.

ب ) هيات مديره :
ماده 14 ) اعضای هيات مديره مرکب از 7 نفر است که 2 نفر بعنوان عضو علی البدل انتخاب می شوند. از 7 نفر عضو هيات مديره انجمن حداکثر 2 نفر از بين دارندگان مدرک کارشناسی عضو پيوسته به عضويت هيات مديره پذيرفته خواهند شد و 5 نفر باقيمانده بايد از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و يا بالاتر عضو پيوسته انجمن انتخاب می شوند.اعضای مذکور در جلسه مجمع عمومی عادی هر 2 سال يکبار با رای مخفی از ميان اعضای پيوسته انجمن انتخاب خواهند شد و انتخاب مجدد آنان بلامانع است عضويت در هيات مديره افتخاری است.

تبصره : جلسات هيات مديره حداقل هريک ماه يکبار تشکيل می شود و با حضور دوسوم اعضاء رسميت مي يابد و تصميمات با اکثريت آراء خواهد بود.

ماده 15) هيات مديره در اولين جلسه يک نفر رئيس , يک نفر نايب رئيس  و يک نفر دبير ( عنداللزوم ) و يک نفر خزانه دار با رای کتبی اکثريت اعضای هيات مديره انتخاب می نمايد.
تبصره 1 : رئيس هيات مديره مسئول اداره امور جاری انجمن و اجرای کليه مصوبات هيات مديره و نماينده قانونی شخصيت حقوقی انجمن در نزد مراجع مختلف خواهد بود.
تبصره 2 : امضای اوراق تعهدآور با رئيس هيات مديره همراه با امضای خزانه دار و مهر انجمن و نامه های رسمی اداری با امضای رئيس هيات مديره و در غياب از نايب رئيس خواهد بود.
تبصره 3 : چنانچه هريک از اعضای هيات مديره 3 جلسه متوالی و يا 5 جلسه متناوب بدون دليل موجه ( به تشخيص هيات مديره) در جلسات شرکت ننمايد مستعفی شناخته خواهد شد.
تبصره 4: درصورت استعفاء، برکناری و يا فوت هريک از اعضای هيات مديره عضو علی البدل برای مابقی دوره عضويت به جانشينی وی تعيين خواهد شد.

ماده 16 ) هيات مديره موظف است ظرف حداکثر چهارماه پيش از پايان تصدی خود نسبت به فراخوانی مجمع عمومی و انتخاب هيات مديره جديد اقدام وبلافاصله نتايج را همراه با صورتجلسه مجمع عمومی برای بررسی به وزارت بهداشت , درمان و آموزش پزشکی ارسال نمايد.

تبصره : هيات مديره قبلی تا تاييد هيات مديره جديد از سوی وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی مسئوليت امور انجمن را برعهده خواهد داشت.
ماده 17) وظايف و اختيارات هيات مديره :
1-17- دعوت مجامع عمومی عادی و فوق العاده
2-17- اجرای تصميمات متخذه در مجامع عمومی
3-17- تشکيل جلسات سخنرانی و گردهمايی های علمی , فنی و پژوهشی با رعايت قوانين و مقررات جاری کشور
4-17- تهيه ضوابط و مقررات و آئين نامه های اجرائی
5-17- تهيه گزارش سالانه فعاليتهای انجمن برای ارائه به مجمع عمومی
6-17- تهيه ترازنامه و ارائه آن به مجمع عمومی
7-17- قبول هداياو کمک های مالی برای انجمن
8-17- پيشنهاد اصلاحات و تغييرات در اساسنامه به مجمع عمومی فوق العاده
9-17- اداره امور انجمن در چهارچوب مفاد اساسنامه
10-17- تشکيل کميته های اجرائی و تخصصی مختلف و تعيين نوع فعاليت و نظارت بر آنها
11-17- انتخاب و معرفی نمايندگان انجمن به مجامع علمی داخلی و خارجی با رعايت قوانين و مقررات کشور
12-17- اقامه دعوی عليه اشخاص حقيقی و حقوقی و دفاع از دعاوی که عليه انجمن اقامه می شود در تمام مراجع و مراحل دادرسی با حق تعيين وکيل و حق توکيل غير
13-17- اتخاذ تصميم نسبت به عضويت انجمن در مجامع داخلی و خارجی با رعايت قوانين و مقررات  جاری کشور
14-17- پيشنهاد انحلال انجمن به مجمع عمومی فوق العاده

ج ) بازرس :
ماده 18) انجمن دارای يک نفر بازرس اصلی و يک نفرعلی البدل خواهد بود که هر 2 سال يکبار در جلسه مجمع عمومی عادی با رای مخفی از ميان اعضای پيوسته انتخاب خواهند شد.
ماده 19) وظايف بازرس به شرح زير است :
1-19- بررسی کليه اسناد و مدارک مالی انجمن و تهيه گزارش برای ارائه به مجمع عمومی
2-19- بررسی گزارش سالانه هيات مديره اعم از مالی و غيرمالی و تهيه گزارش ازعملکرد انجمن و ارائه آن به مجمع عمومی
3-19- گزارش هرگونه تخلف هيات مديره از مفاد اساسنامه به مجمع عمومی
4-19- دعوت از مجمع عمومی فوق العاده در موارد ضروری

ماده 20 ) شرکت بازرس در جلسات هيات مديره بدون حق رای مجاز است و درهر زمان می تواند اسناد و دفاتر مالی انجمن را از هيات مديره مطالعه و مورد بررسی قرار دهد.
ماده 21)  در پايان هر سال مالی رياست هيات مديره گزارش فعاليتهای سالانه انجمن و ترازنامه آن واحد را حداقل 45 روز قبل از تشکيل اوليه جلسه مجمع عمومی سالانه برای تائيد در اختيار بازرس قرار خواهد داد.
ماده 22) منابع مالی انجمن عبارتست از :

1-22- حق عضويت اعضاء
2-22- از محل هدايا وکمک ها
3-22- از محل ارائه خدمات آموزشی، علمی، پژوهشی و فنی

فصل پنجم : موارد انحلال انجمن
ماده 23 ) در صورت درخواست هيات مديره يا بازرس و يا يک سوم اعضاء پيوسته و تصويب مجمع عمومی فوق العاده به هر دليل انجمن منحل می گردد.
ماده 24) مجمع عمومی فوق العاده که تصميم به انحلال انجمن می گيرد در همان جلسه نسبت به انتخاب هيات تصفيه و تعيين مدت ماموريت آن اقدام خواهد کرد.
ماده 25) هيات تصفيه در جلسات ساليانه مجمع عمومی فوق العاده انجمن گزارش اقدامات خود را ارائه    می نمايد. ختم عمليات تصفيه بايد به تصويب مجمع عمومی فوق العاده برسد و در روزنامه رسمی و يکی از جرايد کثيرالانتشار آگهی شودو مراتب به وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی اعلام گردد.

تبصره : باقيمانده دارائی های انجمن پس از رفع ديون و مخارج پس از تصويب هيئت مديره به يکی از موسسات آموزشی تحقيقاتی کشور اهداء خواهد شد.

فصل ششم : ساير مقررات
ماده 26 ) طرحها و برنامه ها و ساير اقداماتی که در اساسنامه پيش بينی شده است. چنانچه به نحوی از انحاء باوظايف يکی از وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی ارتباط داشته باشد پس از کسب موافقت وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی ذيربط به مرحله اجراء درخواهد آمد.

ماده 27) اين اساسنامه مشتمل بر شش فصل و 27 ماده و 16 تبصره در تاريخ 10/7/78 به تصويب مجمع عمومی موسس رسيد.



نوشته شده توسط : administrator  |  تاریخ ارسال : جمعه، 28 بهمن ماه، 1390  |   موضوع: IAEH  |   بازدید: 14335

کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 آدرس انجمن علمی بهداشت محیط ایران  [ جمعه، 28 بهمن ماه، 1390 ] 7438 مشاهده
 گزارش تصویری: اولین جلسه هیئت مدیره جدید انجمن  [ دوشنبه، 29 مهر ماه، 1392 ] 4384 مشاهده
 هیئت مدیره انجمن علمی بهداشت محیط  [ جمعه، 28 بهمن ماه، 1390 ] 18791 مشاهده
 برگزاري آزمون كارشناسي ارشد 1391  [ شنبه، 3 تير ماه، 1391 ] 7318 مشاهده
 
نام شما: [ کاربر جدید ]

نام شما (ضروری): 
ایمیل شما (ضروری): 
نظر:
کد امنیتی
کد امنیتی

  [ بازگشت ]

بازدیدکنندگان غیر عضو حق ارسال نظر و پیشنهاد در مورد مطالب این سایت ندارند .
برای استفاده از سرویسهای مخصوص کاربران عضو فرم عضویت را تکمیل نمائید .
امتیاز دهی به مطلب



انتخاب ها


 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت



اشتراک گذاري مطلب