نشست آشنایی با کارآفرینی و فرصت‌های شغلی در رشته‌های مهندسی بهداشت محیط
کد : 56273
زمان انتشار : 00:33:16 - 1401/03/08
نشست آشنایی با کارآفرینی و فرصت‌های شغلی در رشته‌های مهندسی بهداشت محیط

نشست "آشنایی با کارآفرینی و فرصت‌های شغلی در رشته‌های مهندسی بهداشت محیط" برگزار شد.

شنبه 7 خرداد 1401 دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست "آشنایی با کارآفرینی و فرصت‌های شغلی در رشته‌های مهندسی بهداشت محیط" برگزار کرد.

ریاست انجمن بهداشت محیط ایران دکتر مصداقی نیا در این نشست در خصوص رشته‌های مهندسی بهداشت محیط از گذشته تا حال و تاریخچه مرتبط با آن، ضمن اشاره به چارت اینفوگرافی بهداشت محیط، به ایراد سخنرانی پرداخت و در ادامه اشاره کرد: از محاسن عمده بهداشت محیط در برگرفتن طیف گسترده ای از مشاغل و کارآفرینی هاست و با توجه به تعریف بهداشت محیط"   کنترل عوامل محیط زندگی که به نحوی بر روی رفاه و آسایش جسمی ،روانی واجتماعی انسان تاثیر فیزیکی، شیمیایی و روانی و ...میگذارد." می توان در این رشته به علوم های پایه ی مختلف نظیر شیمی محیط زیست، میکروبیولوژی و ... احاطه پیدا کرد و کسی که در این رشته تحصیل می کند، به هیچ وجه نباید احساس یاس نماید و در این رشته امکان پیشرفت و ترقی در زمینه های مختلف مرتبط با محیط بسیار زیاد است.

دکتر ندافی عضو هیئت مدیره انجمن و ریاست دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص حیطه‌های بهداشت محیط و فرصت‌های شغلی مرتبط با آن از گذشته تا به حال به ایراد سخنرانی پرداخت و اعلام کرد: زمینه های خیلی ارزشمندی در این رشته نظیر طراحی انواع سیستم های تصفیه، سیستم های کنترل، مدیریت پسماند یا امکانات و خدمات بهداشت محیطی در بیمارستان وجود دارد. انتظار می رود گروه های آموزشی حمایت ها و  امکاناتی که در سطح دانشگاه و در سطح ملی و وزارت خانه وجود دارد، برای دانشجویان تشریع کنند و امکانات موجود را جهت انجام کار تحقیقاتی در اختیار دانشجویان قرار دهند.

شعاری این رشته از دید ایشان: " هر جلسه یک توانمندی است " و با این مفهوم در هر جلسه دانستنی های کاربردی به دانشجویان اضافه می کند و دانشجویان می توانند با استفاده از حل مسئله، حل تمرین و تکرار موضوعاتی هر جلسه، در صورت یادگیری کامل آن مبحث، به تیم سازی و کارآفرینی بپردازند.

 

سایر سخنرانان این نشست:

 دکتر محمدرضا منظم استاد دانشکده بهداشت و رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در خصوص حمایت از ایده‌ها و برنامه‌های کارآفرینی در سطوح مختلف علمی در کشور و دانشگاه سخنرانی کردند. و اشاره کردند در کار آفرینی ایده یعنی حل مسئله و شرایط کار و نیروی های انسانی و ارتباط با صنعت و همچنین تیم سازی از ارکان مهم کار آفرینی است.

مهندس علی گورانی کارآفرین و کارشناس مرکز سلامت محیط و کار درباره کارآفرینی در مهندسی بهداشت محیط و حیطه های مربوط به این رشته سخنرانی کرد.

 دکتر رضا فریدی مجیدی مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران پیرامون کارآفرینی، چالش‌ها و راه‌حل‌ها در کشور سخنرانی کرد.

 دکتر غلامرضا محمودی کارآفرین و مدیر عامل شرکت مهندسی نوآوران پاکان قطره در خصوص تجارب موفق به عنوان یک کارآفرین موفق در مهندسی بهداشت محیط سخنرانی کرد.

 و دکتر مهدی هادی عضو هیئت علمی پژوهشکده محیط زیست درباره طراحی و توسعه نرم‌افزارهای کاربردی مهندسی بهداشت محیط به بیان مطالب پرداخت.