آب برای صلح: شعار امسال روز جهانی آب
کد خبر : ۵۶۳۵۵
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

آب برای صلح: شعار امسال روز جهانی آب

آب برای صلح: شعار امسال روز جهانی آب

شعار امسال ، روز جهانی آب (سوم فروین مصادف با 22 مارس)  "آب برای صلح" است. آب می تواند صلح ایجاد کند یا درگیری ایجاد کند. وقتی آب کمیاب یا آلوده باشد، یا وقتی مردم دسترسی نابرابر یا عدم دسترسی داشته باشند، تنش ها می تواند بین جوامع و کشورها افزایش یابد.

بیش از 3 میلیارد نفر در سراسر جهان به آب هایی که از مرزهای ملی عبور می کنند وابسته هستند. با این حال ، تنها 24 کشور برای تمام آب مشترک خود توافقنامه همکاری دارند.
با افزایش اثرات تغییرات آب و هوایی و رشد جمعیت، نیاز فوری، در داخل و بین کشورها، برای متحد شدن در اطراف حفاظت و حفظ ارزشمندترین منابع آب وجود دارد.سلامت و رفاه عمومی ، سیستم های تامین مواد غذایی و انرژی ، بهره وری اقتصادی و یکپارچگی زیست محیطی همه به یک چرخه آب خوب و به طور "عادلانه مدیریت شده" متکی هستند.

ما باید بر اساس این واقعیت عمل کنیم که آب نه تنها یک منبع برای استفاده و رقابت است بلکه یک حق انسانی است که در هر جنبه ای از زندگی ذاتی است. در این روز جهانی آب ، همه ما باید در اطراف آب متحد شویم و از آب برای صلح استفاده کنیم ، و پایه های یک فردا پایدارتر و مرفه تر را ایجاد کنیم.

 

انجمن علمی بهداشت محیط ایران

 

 

 

پایان خبر

 

 

 

کلید واژه :

روز جهانی آب

،

ثبت نظرات
captcha